Spremembe kot edina stalnica v naravi so pri nas nenaravne od tu pa številna porušena ravnovesja.

    • 26
      Jan

    Spremembe kot edina stalnica v naravi so pri nas nenaravne od tu pa številna porušena ravnovesja.

    V Sloveniji je zdrava narava ljudi, odkar lahko o naši usodi odločamo sami, padla na izpitu. Zadnji dokaz je predlog sprememb osnutka ZON-a.

    Rušijo se medgeneracijska ravnovesja, starejši naveličani (načina) dela, mlajši pa frustrirani zaradi nedela, čeprav nam je delo v nedeljo nekaj samoumevnega, prav tako kot tudi izlet z gorskim kolesom. Za nas ni več svetih krav, molzne pa ne bomo nikoli dočakali, če se že izražam tako nedeljsko. Tudi nedeljsko vrtenje pedal zaradi potlačitev, ki se nam čez teden naberejo, izvajamo že pozimi in priznam da nas žene vse više, ampak to tudi zato da se nam ne zamegli ob spremljanju zakonodajne ravni urejanja našega početja, ki je ena najbolj naravnih in zdravih udejstvovanj. Ob prvi javni predložitvi sprememb osnutka zakona o ohranjanju narave je jasno, da tudi ta zakon o naravi naravnega zakona ne sprejema. Iskreno povedano imam solzne oči, ko opazujem dogajanje v naši državi. Pa tako ponosen in zaveden državljan sem vedno bil, da me postaja počasi sram, ali nisem mogoče ob tem zatajil sebe, ker krmila nisem že davno usmeril drugam.

    Sotočje_RobertWEB

    Kje so vsi ponudniki, katerim z našim bojem omogočamo osnovno infrastrukturo, to je poligon za aktivnosti v naravi, ki je podlaga za zasedenost njihove sekundarne infrastrukture. Se le-ti zavedajo, da so del celotne (zadružne) infrastrukture, tako kot to velja oz. bi moralo za (kaninsko) smučarsko. Samo po zaključku poletne sezone je k meni stopilo in me prosilo za svetovanje pet večjih ponudnikov v dolini. Svetoval bi jim najprej to, da se zavedo njihove eksistencialne ogroženosti in postanejo vidni ter glasni. Potem pa se lahko zanesejo name, da bomo skupaj razvili eno najlepših kolesarskih destinacij, njih pa kar najbolje umestili v kolesarsko zgodbo. Podobna vprašanja si trenutno ob vsem znanih zapletih okrog izbora direktorja in predstavnikov zastavlja vse več ponudnikov članov zavoda LTO, namreč kje je bil do sedaj njihov glas, ko se pod vprašaj postavlja primernost nekaterih njihovih predstavnikov. Podporo seveda iščem tudi izven naše ozke doline, kjer imamo s povezovanjem velike priložnosti, npr. pri prodornih ponudnikih v Bohinju, saj se lahko samo ob popolni in neustrašni podpori ljudi brez dlake na jeziku stvari premaknejo. Čeprav nas loči samo tunel, nihče od nas nima tako imenovanega »Tunnelblick-a«.

    Naslovnice-BimobisWEB

    Inštitucijam je v primeru izdajanja ali prodaje kolesarskih publikacij po novem zagrožena visoka denarna kazen. LTO-ji že vrsto let promoviramo dejavnost na sejmih v tujini, prodajamo in celo izdajamo literaturo. V okviru evropskega projekta Bimobis vzpostavljamo dolinsko kolesarsko hrbtenico po dolini Soče in skozi slovenska ter italijanska Brda. Projekt sam predvideva vključitev ostalih kolesarskih navezav na ta krog, zame pa kolesarska destinacija dolina Soče brez gorskih poti ne obstaja. Zato smo se z namenom vzpostavitve kolesarskega sistema na področju Alpe Adria odločili, da v materiale in nastajajoči spletni portal vključimo tudi reprezentativne in vsaj z upravljavci poti dogovorjene gorske ture. S takimi zakoni me postavljajo pred dejstvo, da pomemben del vsebine odstranim ali pa dajem na stran denar, da si v bližnji prihodnosti lahko kupim svobodo. Očitno prodajam drogo v obliki kolesarjenja in paradoksalno večina od kolesarjev išče prav svobodo. Organizacije kot so LTO-ji se bodo morale končno odločiti ali še naprej slediti razvoju strateškega turističnega proizvoda, kot to definira SPIRIT, ali pa po hitrem postopku črtati najboljšo kolesarsko vsebino. Na grmado z vsemi vodniki, zemljevidi, foto arhivom in črtanje obiskov specializiranih sejmov. Namesto, da bi neizrabljeno turistično infrastrukturo potrebno vzdrževanja v naslednji finančni perspektivi 2014-2020 izkoristili za črpanje sredstev, ko bo na voljo manj razpisov za turistične projekte in več za trajnostni razvoj in mobilnost ter zaposlovanje ljudi. Ali kdo razmišlja v tej smeri in ima že spisane projekte?

    Trenutno držim na nitki razmere na Matajurju, enemu od kolesarskih biserov v Alpe Adria regiji, ki je bil že tik pred tem, da se ga zapre za kolesarje. V regiji na meji z Italijo, ki je bila toliko let zapostavljena s strani politike, nam sedaj kljub našim dobrim lokalnim praksam normalen razvoj ponovno onemogočajo politične in pravne ovire. V Italiji smo na enem izmed delovnih sestankov na temo novih turističnih produktov že sprožili vprašanje Matajurja, ki pa ni nobenega posebej ganila, mogoče upravičeno, saj ne gre za nič novega. Skromno lahko podam prognozo za 2014, da je pri marsikateremu od ponudnikov v Kobaridu lahko že pričakovati okrog 20% ali več gorsko kolesarskih gostov. Potem pa še en možen scenarij, ko se zgodi zaprtje Matajurja na italijanski strani (razloge pustimo za kdaj drugič), ki bi najprej udarilo ponudnike na Kobariškem, in nato še številne izrečene kazni nemškim kolesarjem na slovenski strani. Se vpleteni zavedajo, da imamo takoj še en potencialen kaninski scenarij. Kdaj lahko tudi od njih pričakujemo, da bodo jasno rekli, dovolj imamo igranja z našo usodo. Gorsko kolesarjenje kot trajnostni produkt – tudi zato ker zelo nagovarja čustva obiskovalcev in domačinov – ponuja lokalnim skupnostim oprijemljivo vizijo svetlejše prihodnosti.

    MatajurWEB

    TKO PD Tolmin na način, kot se trenutno loteva gverilskih akcij, ne bo počel v nedogled, zato se trudi vzpostaviti sistem, ki bi dolgoročneje zagotavljal vzdrževanje poti. Ustanovljen  je bil z namenom urejanja razmer na tem področju in ima za leto 2014 že izdelan natančen program izbora primernih poti in dela na njih. Čreda mladih mož čaka, da vzamemo orodje in uredimo zapuščene poti ter gremo v novo iskanje zlate žile. V izdelavi je tudi koledar za leto 2015 z najlepšimi naravnimi motivi iz naše doline, športnimi dekleti s tem umazanim tujkom v obliki kolesa. Koledar, katerega meseci se že pridno polnijo z lepimi motivi, se bo prodajal po Evropi in delno financiral naše akcije poleg tega pa bo nedvomno novoletni hit in velika reklama za našo dolino.

    Kje je uresničevanje duha slovenske turistične organizacije, ki ga ponazarjajo krilatice kot so SPIRIT, I feel sLOVEnia in Slovenia goes green? Turistični duh je resnično ušel iz stekleničke, saj je trenutno eno glavnih vprašanj ali naj turistični del ostane v okviru SPIRITA ali naj se ponovno oblikuje STO, ki smo ga ravno ukinili? Kje je pomoč in lobiranje s strani GIZ-a Pohodništvo in kolesarjenje. Kot že rečeno, stvar bi se morala začeti od spodaj navzgor pri ponudnikih.

    I feel revolt

    Če se sprehodimo v Nemčijo, kjer SPIRIT izvaja promocijo naše zelene in aktivne turistične ponudbe, se tam ob splošni sliki o državi najprej zgrozijo. Danes sem iz Nemčije že prejel vprašanje ali naj se iz prodaje umakne knjižna uspešnica prodana v več kot 3000 izvodih, ki je v dolini gotovo generirala več 100.000 evrov prihodkov ter ali naj se avtor pripravi na plačilo do 75.000 kazni. Kakšna zahvala bi to bila turističnemu ambasadorju in kakšna hipokrizija s strani STO-ja, ki ga je imenovala. Nemcem ni vseeno, saj se čutijo odgovorne za turistični razvoj regije, vendar je smeh zanje kot tudi zame, še edina stvar, ki lahko vzpostavi dovolj distance in pozitivne energije, da se še ne vdamo. Z nami delijo strast in spoštovanje do regije, zato iz Nemčije dežujejo pisma podpore, strokovni nasveti in priporočila in seveda laskavi komplimenti nad lepotami in našim bojem. Tudi po besedah Immicha življenje gorskega kolesarja ni enostavno – s čelado in očali ter po potrebi s ščitniki  včasih izpademo kot moderni vitezi – vendar se spodaj skrivamo odgovorni, sočutni in prijazni ljudje, ljubitelji narave, ki s pohodniki delimo isto strast. Nemci nas tudi zaradi naše narave ljudi zelo spoštujejo, saj vedo, da smo puntarji in lahko resno računajo na nas, tudi ko nam gre za nohte. Ustvarili smo namreč trdna partnerstva, katerim sem lojalen in jim bom stal ob strani, tudi ko bodo začele padati kazni in tožbe. Ko bodo naše delnice v strmem padcu, der Dax ne bo več zagovarjal slovenskih, ampak bo raje kupil nemške. Problem gorskega kolesarjenja ni več nov, veliko regij v tujini pa ga je na njihovo veliko veselje uspešno rešilo.

    Kje je glas uvoznikov in prodajalcev športne opreme, ki s prodajo nelegalnih koles služijo denar? Sponzorirajo tudi sporne športne prireditve kot je Soča Outdoor Festival, katerim so šteti dnevi, čeprav je bil naš cilj ob ustanovitvi jasen, uvrstiti se med najboljše evropske športne prireditve. Ampak dnevi so šteti vsem omenjenim, ki so v tej storitveni verigi, mi pa se trenutno počutimo bolj ali ne kot edini glas vpijočega v puščavi in si zastavljamo vprašanje, kaj lahko naredi razumen v množici zaslepljenih?

    SOF-letak-2014WEB

    V sezono 2014 v dolini Soče stopamo najbolje pripravljeni do sedaj, pionir Immich z novim spletnim portalom www.mtb-slowenien.de, v Münchnu se bova z novim promocijskim materialom LTO-ja pridružila predstavitvi Ulija Stanciuja in njegovi Transsloveniji, na Dunaju pa kot vedno dostojno predstavljala našo kolesarsko destinacijo v nastajanju. Po mojih informacijah Uli več kot uspešno prodaja novo knjigo in trase, poleg tega pa ima že razprodane svoje predstavitve. Samo Ulijeva Transslovenija bo letos skozi dolino zapeljala nekaj sto kolesarjev, tudi nekaj zelo eminentnih poslovnežev, ki bodo v primeru zapletov na terenu slab glas ponesli v svet.V največjih evropskih revijah, nemški in nizozemski, imamo za objavo že pripravljene več strani dolge reportaže. Naj se zaradi vsega opisanega dogajanja kot omotičen pijanec držim neumnih zakonov narave, ki Slovenijo potiskajo v brezno gospodarskega propada, izseljevanja mladih ali pa naj vendarle pritisnem na ročno zavoro in splezam na drevo, na varno. Hkrati pa opazujem soseda, kako si sam sebi žaga zeleno vejo.

    Soča Outdoor Festival pripravlja odmeven pred-dogodek v Kobaridu in na Matajurju, kjer naj bi se – če se nam bo uspelo dogovoriti s CAI – zgodilo vseevropsko srečanje in delovna akcija gorskih kolesarjev. V Tolminu bomo ponudili novo MTB disciplino enduro, za katero imamo na idejni ravni predvidene odlične trase in Rommlovo zgodbo, zraven pa hočemo vključiti še fundacijo Poti miru in jih tako usmeriti še v kolesarske produkte. Nočemo pa skupaj z nami potopiti še njih, ampak hočemo samo pomagati. Lansko leto smo navkljub izredni pomoči s strani občinske uprave skupaj le stežka pod streho spravili kolesarsko tekmo, festivala pa v prihodnje brez kolesarskih tekmovanj ne bo, saj je vendarle otrok prizadevanj na kolesarskem področju. Pa poglejte, kakšno zdravo pozitivno energijo je generiral v prvem letu obstoja in to je kolesarska energija, ki pa je skupna tudi ostalim outdoor aktivnostim. Energijo v dolini na gorskem kolesu vsako leto išče tudi naša šampionka Tina Maze, ki je za samouresničitev morala zapustiti delo v reprezentanci.

    Tina Mtb

    Ste se tisti, ki na pravnem področju ne urejate nastalih razmer, že vprašali, kakšno novo katastrofo nam pripravljate? V razvoj tega produkta smo vložili najboljša leta življenja in veliko lastnega denarja ter dobrega imena, zato smo pripravljeni dihati tudi na škrge, mišice pa lahko pečejo. Potem pa, kot je to trenutno v primeru slabe banke, zaman iščite krivce slabe narave v dolini in tuje plačance, saj bo že vse umrlo, dokapitalizacija pa bo nenaravna. Še preden pa vse skupaj potone, je potrebno vrhunsko kolesarsko bojno opremo amortizirati, zato to lahko naredimo tudi na poti do in pred parlamentom. S kolesom se namreč iz Posočja dokazano pripeljemo bolj trajnostno in hitreje kot pa z javnim prevozom – čez Petrovo Brdo. Ne želite si videti te množične državljanske nepokorščine – veliko intelektualcev in vrhunskih atletov ter zavednih Slovencev, pa še vsi tuji mediji – res ne!

    comments(1)
    • dare
      January 27, 2014 at 10:53 am | Reply

      Birokrati morajo utemeljiti svoj obstoj in to počnejo na sto in en načinov, tudi z neživljenjskimi zakoni. Predlogi zakonov so delo “strokovnih” služb in lobistov. Da je osnutek predloga tak kakršen je, je tudi zasluga neaktivnosti prizadete sfere, ki se ne zna organizirati z izjemo Komisije za turno kolesarstvo pri PZS. Predno gre zakon v parlament se obravnava na pristojnem odboru. Za uveljavitev svoje pravice je treba z dokazi lobirati pri vseh strankah, da se zagotovi dovolj veliko podporo spremembam, potem v parlamentu ni problema, ker se samo potrdi, kar se sklene na pristojnem odboru. Dokazi so zatečeno stanje, z vsemi vodiči, tako tiskanimi kot elekronskimi, vsi programi za mtb učitelje, inštruktorje ter vodnike, seznam vseh naštetih in tistih ki se poklicno ukvarjajo z mtb, dosežen prihodek LTOjev, statistika prodaje mtb, pričakovan kratkoročni in dolgoročni prihodek, vpliv na okolje iz tujih raziskav (če ni domačih), in še kaj, mogoče še TV oddaja. Ves material je treba predstaviti strankam predno gre na odbor. Argumenti, argumenti, argumenti. Nobena državljanska nepokorščina in peticije ne pomagajo, razen argumentov. S slednjimi se sesuje vsakega birokrata.

    Leave a Comment

    Required fields are marked *