Zakaj nočemo ali ne znamo ustvariti svojega »Gardalanda«

    • 06
      May

    Zakaj nočemo ali ne znamo ustvariti svojega »Gardalanda«

    Garda_5Vsi poznamo Gardaland, dosti od nas tudi/predvsem tistega kolesarskega, ki samo v času kolesarskega festivala čez prvomajske praznike na otvoritvi kolesarske sezone privabi na tisoče kolesarskih navdušencev iz celotne Evrope. Ker slika in beseda dogajanja ob jezeru ne uspeta primerno opisati, morate kolesarski praznik in športni turizem z veliko začetnico okusiti na lastni koži. Osnovne pogoje za svoj »Gardaland« imamo v dolini Soče pred vrati. Ampak ne gre samo za neskončne poti in razglede, ampak za vso organiziranost, ponudbo in njeno povezovanje ter razumevanje kaj športni turizem, destinacija in festival sploh je. Tudi v dolini Soče imamo enkratno naravo, vodo, razglede, dediščino in neskončne poti, ni pa še pravega razumevanja kolesarskega gosta, športnega turizma in odmevnih dogodkov s strani domačinov, še posebej odločevalcev v regiji in državi. Kolesarjenje se je ob vsem trudu, ki je bil v zadnjem obdobju vložen v njegov preboj, sicer uvrstilo med strateška področja vlaganja v prihodnje, stvari pa na terenu tečejo absolutno prepočasi. GardaFB_1Koliko dejansko trenutno vložimo v naš »Gardaland« na poteh nad reko Sočo in kako smo organizirani na nivoju smiselne in produktne destinacije v regiji? V Tolminu, ki postaja tudi zaradi festivala prepoznavno športno središče, pa tudi v dolini, ki se je tudi s pomočjo kolesarskega produkta povezala kot smiselna produktna enota, nimamo večji namestitvenih enot. Manjkajo ponudniki, ki bi lahko prenočili vse te outdoor navdušence, ki jih z zgodbami kot je Soča Outdoor festival vabimo k smaragdni lepotici. Tovrstne zgodbe na celi črti prehitevajo infrastrukturo in vsemu skupaj lahko ob prevelikem razkoraku hitro vzame sapo.

    Ko se človek vrne domov, je sicer vedno lepo in neokrnjeno, a žal nikjer ni čutiti tistega pravega turističnega, športnega vrveža in utripa, saj konec koncev ne gre samo za šport ampak lifestyle produkt. Kolesarji po opravljeni turi tavajo po dolini in iščejo prijeten družabni kotiček ob spremljavi glasbe, kjer bi si lahko privoščili in predvsem uživali zasluženo hidracijo in regeneracijo. Mene osebno glasba spremlja med vsako športno aktivnostjo, potem pa je primeren kotiček za druženje, kjer bi lahko užival zaradi velike doze sproščenih endorfinov stežka ali praktično nemogoče najti. Prav s tem namenom bo Soča Outdoor festival letos ponudil 10 dnevno športno zabavo v dolini na poteh, vodi, v zraku in kar je še najbolj pomembno na plaži in mestnih središčih. Vsak obiskovalec mora zaznati, da dolina diha in živi outdoor. Energija športnikov združena s posebno energijo, ki jo najdete samo v dolini, bo doživela poletno eksplozijo.20150502_111919

    Dolino so tektonski premiki že dostikrat prizadeli, se pa trenutno v Goriški in Alpe Adria regiji dogajajo tektonski premiki na področju kolesarskega turizma, tako na strateški kot tudi operativni ravni, ki pa bodo za spremembo v dolino pomagali prinesti manjkajoče blagostanje. Postavljeni so bili samo trdni temelji za nadaljnji razvoj, možnosti v danes brezmejnem prostoru Alpe Adria pa so neskončne. Kolesarska dolina Soče se je letos prvič predstavila na enem najmočnejših kolesarskih dogodkov ob Gardskem jezeru in takoj postala nova zvezda med kolesarskimi destinacijami. Paradoksalno je največje navdušenje požela med slovenskimi gosti, ki niso mogli verjeti svojim očem, da se Slovenija – ki bi lahko že bila kolesarska velesila – končno predstavlja na enem najpomembnejših kolesarskih dogodkih v Evropi. Ob tej priliki se je potrdila pravilna namera o organizaciji novega, še veliko večjega in odmevnejšega tekmovanja v letu 2017. Aktualni podatki z nemškega trga so nadvse spodbudni, saj Slovenija tudi zaradi dela v dolini Soče kotira vse višje in obljubim lahko, da nas ob primerni podpori doma nobena etablirana evropska destinacija ne bo več podcenjevala, saj razvijamo zgodbo, ki se je ne da posnemati.20150502_171806

    Dajmo že prednost pravi vsebini, energiji, čustvom in neobremenjenim mladim ljudem z vizijo, da uresničijo celovite rešitve za blagostanje v državi, saj dobro pripravljene, agilne, globalno naravnane in prodorne kolesarje različna brezplodna taktiziranja in politiziranja okrog produktov in destinacij ter razvojnih priložnosti ne bodo nikoli zadovoljila, kot tudi ne outdoor načina življenja in preživljanja počitnic vedno večje množice ljudi. Zakaj ne bi tudi mi postavljali trendov in bi zaostanek za ostalimi raje izkoristili za pospešek in popolnoma nove razvojne modele.

     

    Leave a Comment

    Required fields are marked *