Lobiranje je vroče, zato sem si za svoj prvi poligon izbral kolesarskega

    • 10
      Jan

    Lobiranje je vroče, zato sem si za svoj prvi poligon izbral kolesarskega

    Tako pa je tudi naslov knjigi, ki me že ob izidu konec leta 2005 ni pustil hladnega, točno deset let kasneje pa se bom z vpisom v register lobistov tudi sam preizkusil kot profesionalni lobist. Kolo časa me je od navdušenega rekreativnega kolesarja preko razvoja modela produktne destinacijske organiziranosti najprej pripeljalo do diplomiranega ekonomista, nato od osvojenega nemškega jezika najpomembnejših slovenskih gospodarskih partnerjev do odmevnega glasu skozi outdoor dogodek, kjer sem še enkrat spoznal, da je uspeh maraton in ne sprint. Ketno je dokončno snela prepoved izvedbe kolesarskega maratona, zato sem celo prodal svoje kolo in s tem medijem svojo zgodbo, vse skupaj pa na koncu končno zamenjal za kravato. Foto_Profilna_Eko_konferencaWEB220pxlPredvsem pa sem postal zagovornik pravic prebivalcev odročnejših lokalnih skupnosti, ki so prisiljene spati na neizkoriščenih potencialih in umirati na obroke, ker jih zakonodaja duši oz. počasi a vztrajno ubija biodiverziteto. V zadnjem ciklu v veliki meri prav akterji iz doline Soče slovenskemu kolesarskemu turizmu tlakujemo utrjeno pot, ki si jo kolesarji tako močno želimo. V naslednjem ciklu pa gremo na višji nivo delovanja tudi v geografskem smislu, saj uspešne globalne principe delovanja selimo iz lokalnega okvirja v širši prostor Alpe–Jadran, kjer bomo v svetovni vrh lansirali outdoor lifestyle produkte in destinacijo. Gorsko kolesarjenje je v zadnjih dveh letih vroča tema v medijih, kolesarjenje pa turistični produkt v naglem vzponu. Vmes sem se naučil komuniciranja z vplivnimi javnostmi, na lastni koži izkusil krizni menedžment in dodobra spoznal svoje okolje. Nekega dne pa bom zastopal še kakšne druge interese tega območja tudi v Bruslju, na kolesarskem poligonu pa samo nabiram izkušnje in gradim svojo mrežo.

    WMUliNa nedavnem najbolj sočnem podjetniškem Start Up vikendu na temo turizma v Bovcu smo delali na načelih, ki jih uvaja knjiga Delaj vitko, ki bi lahko bile kar naš družbeni standard in bi nam pomagal iz krize. Če nikomur ne rešuješ problema, potem to, kar počenjaš, nima vrednosti. V primeru kolesarjenja smo zagotovo na eni strani soočeni z velikim problemom, na drugi pa z naraščajočim interesom za njegovo celostno rešitev. Povrhu vsega se moraš v problem, ki ga je vredno rešiti, še zaljubiti. In jaz sem se še kot kolesar v ta problem zagotovo zaljubil, in prav ta ljubezen do reševanja problema, ki ga dojemam kot čustveni in intelektualni fitnes, mi vedno znova pomaga najti pot iz na videz slepe ulice. V medresorski delovni skupini za razvoj kolesarjenja, katere sklic v jesenskem času je v veliki meri botroval prav Soča Outdoor Festival, zastopam interese turistične destinacije dolina Soče. V tem trenutku se tudi zato v največji meri posvečamo problemom, ki jih kolesarskemu turističnemu produktu v dolini Soče in Julijskih Alpah povzroča Zakon o triglavskem narodnem parku.

    Kot novopečenega lobista, najprej v kolesarskih vodah, me čakata predvsem dva izziva. Prvi je ta, da je poklic bolj priznan v anglosaksonskih državah in precej manj v mediteranskih, kjer je na vseh področjih verjetno manj transparentnosti, kar hitro privede do nerazumevanja in začudenja. Drugi pa je ta, da moraš za seboj imeti močne subjekte iz gospodarstva, ki so sposobni pripravljeni najeti tvoje usluge. Združevanje LTO-jev v dolini Soče je že korak v pravo smer tudi na področju vplivanja, prav tako povezovanje podjetnikov v širši regiji Alpe–Adria, ki lahko skupaj preko močnih združenj in lobistov še močneje pritisnejo na odločevalce.

    Leave a Comment

    Required fields are marked *