Moja idealna strategija in ekonomija pričakovanj za leto pred nami

    • 09
      Dec

    Moja idealna strategija in ekonomija pričakovanj za leto pred nami

    Dobili smo idealno turistično strategijo in po pričakovanjih veselo vrtimo pedale dalje? Strategija sama po sebi pa nikoli ni bila odlična, ampak o tem odloča šele kvaliteta njene eksekucije. Na začetku iztekajočega cikla 2013–2017 je bil fokus gorskokolesarskih (GK) aktivistov predvsem na eksekuciji, ko smo preko akcije kreativnega razdejanja uspeli nad pričakovanji spisati tudi boljše strategije in razrahljati številne zakonodajne okvire. Velike strategije pa potrebujejo predvsem realne lokalne opcije in teh je v slovenskem GK primeru res veliko. Na to smo v iztekajočem letu opozorili z osvojitvijo naslova »Naj GK skupnosti v Evropi 2017«, v naslednjem super volilnem pa imamo kot aktivna in močna skupnost to možnost tudi na volitvah.

    Seveda brez nerealnih pričakovanj, a na tem mestu lahko javno priznam, da idejo mladih severnih sosedov o smaragdni politični opciji, ki bi pri nas lahko predstavljala aktivne državljane, zeleni turizem in gospodarstvo, hitro ponotranjim. S tem bi vsaj deloma odgovorili na problem pasivnosti državljanov pri njihovi izbiri predstavnikov, v skupnostnem nastopu pa bi se hkrati oddaljili od trenda stopanja posameznikov v ospredje, za katerimi naj bi stali ostareli strici iz ozadja. Tako kot naši sosedje lahko izberemo nov jasen in svež stil, ki ga ponazarja prav smaragdna barva. No, moja je bila že od vedno in predstavlja jasnost ter ustvarjalno moč. Preboj GK je bil namreč v veliki meri voden prav iz vodilne slovenske outdoor destinacije ob Soči, uspešen pa je bil, ker je bilo udejstvovanje povezano z najglobljo intimo akterjev. Ponudili bi lahko konkretnejši program razvoja podeželja s povezovanjem turizma in kmetijstva, kjer bi s spodbujanjem akterjev,  kot je Matic Vizjak – inovativni mladi kmet leta in ime meseca oktobra – reševali tudi velik demografski problem podeželja.

    Moja strategija pred letom dni ob nastopu predstavniške funkcije GK skupnosti je bila nadgradnja samega prilagajanja neživljenjske zakonodaje s 1 – strateškim javnim komuniciranjem, ki je že izboljšalo naš ugled in pozicijo v družbi, 2 – povezovanjem skupnosti v Sloveniji in regiji Alpe-Adria (istoimenski forum 2017 in IMBA Summit 2018 na tromeji) ter 3 – potegovanjem za sistemska razvojna sredstva (fokus v aktualnih pogovorih). Kot aktivni državljani namreč pričakujemo aktivni produktni razvoj in v času rekordne gospodarske rasti, turističnih indeksov ter spreminjanja Zakona o spodbujanju razvoja turizma s predlogom in zavedanja pomembnosti trajnostne infrastrukture za uresničevanje nove Strategije trajnostne rasti slovenskega turizma, bi morala biti podpora našim idejam o oblikovanju razvojnega centra nekaj samoumevnega.

    Živimo v tržnem gospodarstvu s turistično panogo, od katere v Sloveniji vsi pričakujemo veliko, poleg tega pa v zelenem turizmu zavzemamo že vodilno vlogo v regiji ali kar globalno. Po vseh teh letih aktivizma in prostovoljstva na vseh ravneh, bi si skupnosti in njihovi akterji za uresničevanje drzne strategije po oblikovanju 5-zvezdičnih GK doživetij zaslužile tudi konkretno finančno podporo. Poleg tega kolesarska skupnost trenutno ne kaže nobenih problemov s pomanjkanjem človeškega kapitala, kar je značilno za druge panoge. Na aprilskem evropskem srečanju, ki predstavlja nadaljevanje slovenske GK razvojne zgodbe v vsej svoji raznolikosti, bomo predstavili izzive vseh 35 slovenskih zmagovalnih skupnosti, razvoj GK upravljavskega modela v našem edinem narodnem parku, ki seveda ne more zaživeti ob anomaliji v Z-TNP ter napredek pri prizadevanjih za razvojni center, ki bi predstavljal pomoč lokalnim opcijam pri uresničevanju slovenske strategije.

    Moja osebna pot kolesarskega aktivista se po številnih uspešnih projektih in provokativnih dejanjih, dveh sušnih letih brez kolesa ter finančnega nadomestila za kvalitetne lobistične storitve na tem mestu počasi zaključuje. Seveda svojim naslednikom pot že utrjujem oziroma jo skušam natančneje definirati. Vračam se na kolo, na poti k novim profesionalnim izzivom, navdušujočih zgodb za pripovedovanje mlajšim rodovom pa mi iz tega obdobja ne bo nikoli zmanjkalo. Moja idealna strategija in pričakovanja za leto pred nami? Iskreno leta 2013 nisem natančno vedel, kam se podajam, a sem trdno sledil širini in globini outdoor zgodbe, ki bi stimulira tudi ostale, da naredijo svoje. Potem šele lahko razglasiš novo strategijo, ko je že dobro na poti. Pomembno je, da greš naprej – za seboj pustiš vsakoletna razočaranja – in v svet spuščaš prave signale, ki se potem nekega dne srečajo s tistimi, ki prihajajo iz prihodnosti. In priznanje v obliki kandidata za ime leta na Valu 202 je po letih trmastega sledenja viziji postati zgled v Evropi tisto prisrčno srečanje dveh signalov. In seveda nagrada za trud posameznika, ki mu je v čast predstavljati eno najbolj državotvornih skupnosti ter nova priložnost, da širšo javnost opozorimo na naša realna pričakovanja. Ta pa so povezana predvsem s trajnostno rastjo turizma, ki se ob pravilnem razvoju ne more enostavno razpočiti na črni ponedeljek.

    Leave a Comment

    Required fields are marked *